ıllıllı25ⓕⓐⓡⓐⓡⓨıllıllı
ıllıllı25ⓕⓐⓡⓐⓡⓨıllıllı

ıllıllı25ⓕⓐⓡⓐⓡⓨıllıllı

اما واتسون


اما واتسون با نام کامل اما شارلوت دوئر واتسون (به انگلیسی: Emma Charlotte Duerre Watson) متولد 15 آوریل 199 (16 اردیبهشت 1369) بازیگر و مانکن انگلیسی متولد فرانسه است که یکی از سه بازیگر اصلی مجموعه فیلم های هری پاتر در نقش هرمیون گرینجر می باشد.

اما در پاریس ، فرانسه به دنیا آمد. دختر جاکولین لوسبی و کریس واتسون که هر دو شغل وکالت داشتند. لازم به ذکر است که مادربزرگ اما واتسون یک فرانسوی است. اما تا پنج سالگی در فرانسه بود و قبل از اینکه همراه با مادرش و برادرش کوچکترش ، الکس به آکسفورد نقل مکان کنند پدر و مادرش از هم جدا شده بودند.

واتسون از شش سالگی , علاقه به بازیگری داشت, و برای چند سالی او در شعبه آکسفورد دلیجان تئاتر و هنر آموزش دید. و بصورت پاره وقت نیز در تئاتر مدرسه ای خوانندگی ، بازیگری و رقص را نیز آموزش دید.

قبل از بازی های وی در هری پاتر کارهای نمایشی او تنها در نقش اول نمایشهایی مثل : آرتور : سالهای جوانی و شاهزاده خوشحال در مدرسه خلاصه می‌شد . فعالیتهای دیگر او در مدرسه مسابقه دیسی پرت پوئتری کمپتیشن بود که در سن ۷ سالگی توانست نفر اول در سن خودش بشود.او در ده سالگی در چندین نمایش مختلف مدرسه ای ایفای نقش نمود, که این اجرا شامل آرتور: سالهای جوانی و شاهزاده خوشحال می شوند،اما او پیش از مجموعه فیلمهای هری پاتر در هیچ فیلمی بصورت حرفه ای بازی نکرد.


او به رقص و ورزش علاقه زیادی دارد و از بازیهای هاکی و تنیس لذت می‌برد و ماهیگیری را نیز می پسندد . او معمولاً وقت خود را با بازیهای رایانه‌ای و تنیس روی میز می‌گذراند. خانواده او دارای دو گربه به نام های دومینو و بابلز است که متعلق به او و برادرش هستند. بازیگران مورد علاقه او جانی دپ و جولیا رابرتز است.


واتسون در ۹ سالگی برای بازی در نقش هرمیون گرنجر انتخاب شد او پیش از این سابقه نمایش های مدرسه ای را اجرا می کرد. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ او در کنار دنیل رادکلیف و روپرت گرینت در هفت فیلم هری پاتر بازی کرده است.; واتسون با بازی در مجموعه هری پاتر توانسته است چندین جایزه و و بیش از 10 میلیون پوند درآمد داشته باشد.او اولین مدلینگ خود را با کمپین پاییزی/زمستانی بربری در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد.

در سال ۲۰۰۷, واتسون در دو کار غیر هری پاتری ایفای نقش نمود یکی از آنها سریال کفشهای باله که اقتباس تلویزیونی از یک رمان و دیگری فیلمی پویانمایی با نام داستان دسپرو می باشد. کفشهای باله در تاریخ ۲۶ دسامبر ۲۰۰۷ با ۵.۲ میلیون مخاطب پخش شد ، و داستان دسپرو بر اساس رمانی با همین نام به قلم کیت دیکامیلو در تاریخ ۲۰۰۸ با فروش جهانی ۷۰ میلیونی خود روبرو شد.


در سال ۱۹۹۹ واتسون نقش هرمیون گرنجر در فیلم هری پاتر و سنگ جادو را بازی کرد و پس از این ، در فیلمها هری پاتر و تالار اسرار، هری پاتر و زندانی آزکابان ، هری پاتر و جام آتش و هری پاتر و محفل ققنوس نیز شرکت داشت. طرفداران هری پاتر نظرات متفاوتی درباره بازی واتسون به عنوان هرمیون گرنجردارند. عده‌ای اعتقاد دارند که او برای این نقش بسیار مناسب است و عده‌ای دیگر معتقدند که واتسون توانایی نمایش سستی ها و عیب های گرنجر را ندارد. شکایت عده دیگر از زیبایی او است. شخصیت گرنجر به توجه به نوشته‌های جی کی رولینگ کاملاً ساده است (نه زشت و نه زیبا)


در سال ۲۰۰۷ اما برای اولین باز بازی در فیلمی غیر از هری پاتر را تجربه کرد و در فیلم کفشهای باله نقش پائولین فوسیل را بازی کرد . و در یک سال بعد در فیلم افسانه دسپراکس حضور یافت و نقش شاهزاده پی را بازی کرد.











































استوارت در مقابل اما هیچه....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد