ıllıllı25ⓕⓐⓡⓐⓡⓨıllıllı
ıllıllı25ⓕⓐⓡⓐⓡⓨıllıllı

ıllıllı25ⓕⓐⓡⓐⓡⓨıllıllı

قصه آش ناصرالدین شاه

یاد خانم فرهمند افتادم و اون آش مریم!

یادش به خیر!




ناصرالدین شاه سالی یکبار آش نذری می پخت و خودش در مراسم پختن آش حضور می یافت تا ثواب ببرد!!!

 در حیاط قصر ملوکانه اغلب رجال مملکت جمع می شدند و برای تهیه آش شله قلمکار هریک کاری انجام می دادند. بعضی سبزی پاک میکردند. بعضی نخود و لوبیا خیس می کردند. عده ای دیگ های بزرگ را روی اجاق میگذاشتند و خلاصه هرکس برای تملق و تقرب پیش ناصر الدین شاه مشغول کاری بود.

خود شاه هم بالای ایوان می نشست و قلیان میکشید و از آن بالا نظاره گر کارها بود.

سر آشپزباشی ناصرالدین شاه مثل یک فرمانده نظامی امر و نهی می کرد.

بدستور آشپزباشی در پایان کار به در خانه هر یک از رجال کاسه آشی فرستاده میشد و او می بایست کاسه آنرا از اشرفی پرکند و به دربار پس بفرستد.( معنی ثواب رو هم فهمیدیم !)

کسانی را که خیلی می خواستند تحویل بگیرند روی آش آنها روغن بیشتری می ریختند.

پرواضح است آنکه کاسه کوچکی از دربار برایش فرستاده می شد کمتر ضرر می کرد و آنکه مثلا یک قدح بزرگ آش (که یک وجب هم روغن رویش ریخته شده) دریافت می کرد حسابی بدبخت میشد.

به همین دلیل در طول سال اگر آشپزباشی مثلا با یکی از اعیان و یا وزرا دعوایش می شد٬ آشپزباشی به او می گفت: بسیار خب! بهت حالی میکنم دنیا دست کیه! آشی برات بپزم که یک وجب روغن رویش باشد!

بعضیا می زارن میرن

اما نه کاملا

هر از گاهی بر می گردن

ببینن تو هنوزم از رفتنشون داغونی یا نه.

اگه داغون باشی کاری به کارت ندارن

اما اگه خوب باشی چنان داغونت می کنن که تا چندین سال بعد رفتنشونم نتونی آدم شی...

هیچی نمی تونم بگم!

به سلامتی پنگوئن که نیم وجب قد داره ولی لاتی راه می ره،به سلامتی سندباد که بچه کرمانشاه نبود ولی همه ی دنیا رو با شلوار کردی گشت،به سلامتی مادر که اگه غذا سرسفره کم بیاد اولین کسی که اشتها نداره اونه،و به سلامتی رفقایی که نه دنیا عوضشون می کنه نه من با دنیا عوضشون می کنم.دوستون دارم هوارتا

شکستن در سکوت

سکوت " خطرناک تر از " حرف های نیشدار " است !!

بدون شک !! ...

کسی که سکوت می کند

روزی حرف هایش را سرنوشت به شما خواهد گفت . . . !!!



(یه وقت دل نشکنی.....)


حــواسمــون بــاشـ ه .....
دل آدما...!!
شیشـ ه نیست که روی آن...!!
* هــــــا * کنیم...!!
.
.
.
بعد با انگـــشت قـــ♥ ـلب بکشیم و...!!
وایسیم آب شـــدنش رو تماشــــا کنیم...!!
و کیـــــف کنیم...!!
رو شیشه نـــازک دل آدمـــا...!!
اگـــه قلبــــــ♥ ـــی کشیدی...!!
باید مــــــــردونـ ه پـــــــاش وایســــتی...!!

زندگی زیباست...ای زیباپسند

زنـבگے زیباسـتـــ
بــﮧ زیبایے چشمهاے پـُـفـ ڪرבه از
هِق هِق هــآے شَبــآنـﮧ
بــﮧ زیبایے بغــض نَفَس گیـر روزانــﮧ...
بــﮧ زیبایے قلبــِ تڪـﮧ تڪـﮧ شُده اَز
شڪستنهاے بیشمـآر
بــﮧ زیبایے نفسے ڪــﮧ از تَنگے بالـا نمیایــَב ...
بــﮧ زیبایے تمام شُـבטּ تـבریجے مـטּ ...

آرے
زنـבگے زیباستــ ـــ...

بچه های 1/3

دوباره جدال بیم معلما و ما دانش آموزان گرا



پیچوندن زنگ امتحان فیزیک



این داستان کاملا واقعیه....


ببینیم اینبار مقصد نهایی برد کدامین دو طرف است؟؟؟؟

ادامه مطلب ...

بخند...فقط نترک!!

یه بار اومدم خودمو واسه مامانم لوس کنم بهش گفتم مامان اگه من بمیرم چیکار میکنی؟

گفت مرگ بگیری مردشور برده …

الهی به تیر غیب گرفتار بشی…

سرت به سنگ لحد بخوره …

لال شی ایشالا آخه این چه حرفیه؟!

داشتم عزرائیلو میدیدم خداوکیلی…|:

ادامه مطلب ...

توصیف یک زنگ کلاس


یک داستان کوتاه جالب! حتماً بخونید.


اثری از مریم سمائی




تو ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

چاله پر آب

اما نیگا کن. اینم مث توِ!


تصویربرداری ممنوع

وقتی میگن تصویر برداری ممنوع, جدی بگیرید!


صبر کن لود شه.


کریسمس

با نمیدونم جند روز تاخیر, سال نو میلادی رو تبریک میگم!

(عکسه رو چه خوشگله!)



یوهوو من اومدم.............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

سلااااااااااام با عرض پوزش از رفقای گرامی که یه مدت حضور نداشتم؛امیدوارم به بزرگواری خودتون ببخشید،البت نبخشیدید هم مورد نداره !!

.

.

.

.

.

  


دلم برا ی همتون تنگیده،خیلی زیاد........... 


انقراض نسل ایرانیان

چگونگی انقراض نسل ایرانیها! (بخوانید و فقط بخندید)
 بعد از اجرای موفقیت آمیز طرح تفکیک جنسیتی در سراسر اماکن خصوصی و عمومی کشور ؛ به بررسی روند رشد و نمو یک کودک (پسر) از مهد کودک تا پیری میپردازیم :

 اسم کودک را جواد در نظر میگیریم که همراه با همکلاسی خود به نام رضا در حال برگشت از مهد کودک است.

 1) در مسیر برگشت از مهد کودک :

 لضا لضا (همان رضا ) مامانم میخواد لنج (گنج) طلا بیاره ها !

 رضا : مامان چیه ؟!

 ?) 2 سال بعد در مسیر رفت به مدرسه داخل سرویس مدرسه

 راننده رو به بچه های داخل سرویس : همه زود چشاشونو ببندن داریم از کنار یه مدرسه دخترانه رد میشیم!

 جواد : رضا رضا ، دختر چیه ؟

 ? ) 5 سال بعد از 2 سال ؛ زنگ تفریح ؛ مدرسه راهنمایی

 رضا : جواد من دیشب از بالای پشت بوم یه چیزی تو حیاط خونه همسایه دیدم.

 جواد : چی ؟

 رضا : دختر ! دختر ! بالاخره دیدم

 جواد : جون مادرت ؟! یالاه بگو چه شکلی هستن اینا !

 ?) 4 سال بعد از قبلی! سرکوچه جواد اینا

 رضا : جواد چیکار داشتی گفتی زود بیا

 جواد : رضا دیشب یکی به گوشیم زنگ زد.صداش خیلی عجیب غریب بود.یواشکی حرف میزد و میگفت یه دختره و از من میپرسید آیا پسرم ؟!

 رضا : تو چی گفتی ؟

 جواد : گفتم آره پسرم و بعدش دختره غش کرد !

 ? ) 4 سال بعد ؛ دانشگاه

 جواد : رضا راسته میگند پشت این دیواره پر از دختره ؟!

 رضا : آره منم شنیدم.میشنوی دارن میخندن! مگه اونا هم میخندن ؟

 ? ) چند سال بعد ، شب خواستگاری

 جواد : ببخشید یعنی الان شما واقعا یه دخترید ؟!

 ? ) چند ماه بعد ، شب ازدواج

 جواد : خوب الان باید چیکار کنیم ؟!

 خانم : هیچی دیگه ،خسته ایم باید بخوابیم.شما هم برو تو اتاق خودت بخواب!

 ? ) خیلی سال بعد ، دوران کهولت

 جواد : دیشب مادر خدا بیامرزم به خوابم اومد گفت نمیخواهید بچه بیارید ؟

 خانم : از کجا بیاریم.تو جهیزیه من که بچه نبود ، تو چرا نخریدی یه دونه ؟

 ?) خیلی سال بعد

سر انجام نسل ایرانی ها منقرض شد…
 

خیانت یار

به سلامتی پسری که به خاطر عشقش زیر آفتاب عرق میکنه،نمیدونه که عشقش زیر یکی دیگه عرق میکنه! 

درس بخونید!!!!!!!!

راه های مبارزه با خواب شب امتحان:

1)استفاده هز چوب کبریت بین پلک های بالا و پایین!

2)نوشیدن قهوه و چای به مقدار زیاد!

3)بهره گیری از آب یخ!

4)اقدام به خود زنی

« اندوه پرست .. فروغ فرخزاد »

کاش چون پائیز بودم ... کاش چون پائیز بودم
کاش چون پائیز خاموش و ملال انگیز بودم
برگ های آرزوهایم یکایک زرد می شد
آفتاب دیدگانم سرد می شد

آسمان سینه ام پر درد می شد
ناگهان توفان اندوهی به جانم چنگ می زد
اشگ هایم همچو باران
دامنم را رنگ می زد

وه ... چه زیبا بود اگر پائیز بودم
وحشی و پر شور و رنگ آمیز بودم
شاعری در چشم من می خواند ... شعری آسمانی
در کنارم قلب عاشق شعله می زد

در شرار آتش دردی نهانی
نغمه من ...
همچو آوای نسیم پر شکسته
عطر غم می ریخت بر دل های خسته
پیش رویم:
چهره تلخ زمستان جوانی
پشت سر:
آشوب تابستان عشقی ناگهانی
سینه ام:
منزلگه اندوه و درد و بدگمانی
کاش چون پائیز بودم ... کاش چون پائیز بودم

احساس الان من....

خـــُدایـــا!!!
مـــی تــَوانَـــمـــ اَنـــدَکـــی با تــو خَلوَتـــ کُنَمـــ؟؟؟
قـــول مـــی دَهَمـــ بیشتـــَر از چــَند لَــحــظهـــ وَقـــتــَتـــ را نَگـــیرَمــــ!
گــوشَتـــ را جـــلو بیاوَر...
بیا
بیا نــَزدیکـــ تر...
"من خستـــهـــ اَمـــ"
مـــی شـــِنَـــوی؟؟؟

ادامه مطلب ...

اربعین


سلام ای وادی کربلا
السلام ای سرزمین پر بلا
السلام ای جلوه گاه ذوالمنن
السلام ای کشته های بی کفن
اربعین حسینی برشما تسلیت باد